Tuesday, March 3, 2009

Моят подход към астрологията

Цветното колело ми помогна да събера мислите си и да се опитам да изразя моят подход към астрологията

За мен стана явно, че астрологичното знание е полезно и работи, тоест не се съмнявам че астрологията представлява изпитан и полезен набор от символи, принципи методи. От друга страна, аз съм човек вярващ в Бог, в творческата същност на човека и в наличието на свободна воля и право на избор, и че всеки има право да направлява и гради живота си по свое усмотрение. Как тогава да приема категоричната предопределеност, с която много астролозите боравят, работейки над хороскопа ми.

И ето, моят рожден хороскоп е една палитра с начертани върху нея точки и линии - планети, куспиди, аспекти и др. Приемам, че това е заложеното, началото, наследственото, с което тръгвам в този свят. Точките и линиите ми служат като пипети, с които взимам от цветовете в тези области, за да рисувам в продължение на реалния живот. Всяка отделна пипета отговаря за определена област от живота ми и целия комплект пипети обхваща абсолютно всички аспекти от живота ми без изключение. Способен съм да оцветя всяка област в моя живот. Всяка може да бъде изпълнена с някакъв цвят, с някакво съдържание. Палитрата от своя страна обхваща всички възможни цветове (цялата информация, енергия и материя, от външния свят която също е разделена символично на 12 астрологични знака). Ако знам, че докато живея рисувам, аз съзнателно ще избирам от какви цветове и по колко ще взимам да рисувам и ако търся хармонията в рисунката, аз ще успявам да използвам всяка от пипетите, така че картината да е пълна и да няма неоцветени полета в нея.

Планетите и домовете в наталния хороскоп, които сега нарекох натални пипети са неподвижни - те са вкоренени в палитрата и цветовете в техните области са винаги налични за ползване. Тези цветове и енергиите, които символизират, непрекъснато оцветяват живота ни. Има няколко астрологични метода (транзити, дирекции, прогресии и др.), които създават символични клонинги на наталните пипети, и ги придвижват из целия хороскоп по точно определени и твърде логични и хармонични принципи, така че в течение на живота за определени периоди от време и с определена честота и други цветове стават достъпни за ползване от определен вид пипета.

Оказва се, че имам доста голям арсенал от инструменти, с които да рисувам живота си с избрани от мен цветове. А ако не искам да рисувам? Ако не искам да правя картина, а просто да живея хей така. Ако въобще не знам, че имам тези инструменти и че съм на тази земя за да нарисувам картина? Е, тогава цветовете, които ми се дават вероятно ще прелеят от пипетите, защото животът ми така или иначе е поток от материя, енергия и информация. Някои от тях даже под налягане (ако има напрегнати, нехармоничните аспекти) все ще стигнат до платното и все ще се нарисува нещо - например голямо едноцветно петно, което ще заеме почти цялата ми картина. За ползването на динамичните пипети клонинги е необходима малко повече осъзнатост, затова картината ми ще има предимно натални цветове. Тук добрата вест е, че когато разбера, че съм художник, мога да оправя картината. Цветовете са хубави, а огромното петно може да послужи за чудесен фон. А и мисля че когато имаш много пласта цветове, картините стават много живи и богати! Чулвал съм, че акварелисти понякога измиват почти всичко от картината си и започват отначало - следите от старото, които остават, добавят дълбочина и правят картината въздействаща. И да не забравяме, че картината се гледа накрая. Дотогава ти, художникът, си сам и никой няма право да ти критикува картината, защото тя още не е довършена.

Сигурно не съм първия, на който хрумва да се отнася с астрологичното знание по този начин. Тази астрология не просто наблюдава какво и кога се случва с хората, обобщава информацията и заключава, че при поява на същите обстоятелства и при теб ще се получи същото (същата картина). Няма да е същата, защото всички астролози до момента са гледали предимно "неосъзнати" картини - само с петна, а аз ще се опитам да не правя петна, а да ги оформям в някаква смислена рисунка. И съм уморен да слушам как някакъв напрегнат аспект като опозиция или квадратура ще ме разкатае и да се готвя за проблеми. Искам да чуя съвет в каква пропорция да смеся цветовете на тези две пипети и как по-добре да използвам огромното количество боя, която се излива от тях. Дори и съвет какво точно да нарисувам, така че да излезе нещо красиво, с което накрая да се гордея.

Понеже стана доста дълго, ще резюмирам така: 
  1. Ти си художник, а животът ти е картина. Бог е създал цветовете, платното и теб, за да нарисуваш чисто нова и неповторима картина. Когато я завършиш, тя ще бъде изложена във Вселенската галерия.
  2. Всяка област от живота ти в даден момент може да почерпи определен цвят (информация, енергия и материя) от света около теб. Никой не е осъден да има неизрисувана/неразвита област в живота си.
  3. Когато се родиш, стават ясни и достъпни основните цветове (основните типове информация, енергия и материя) на областите в твоя живот, но...
  4. ... има моменти и периоди, когато всяка област от живота ти получава временен достъп до всички остнали цветове и качества, които света познава, и ти решаваш дали да добавиш някой нов цвят, за да разнообразиш и обогатиш картината си.
  5. Астрологията може да ти помогне в рисуването, защото е подредила цветовете в палитра и ти е дала пипети. 
  6. Други науки могат да подредят цветовете по друг начин и да ти дадат други инструменти и начини да си взимаш от цветовете, за да ги ползваш. И накрая - ...
  7. Можеш да опиташ да взимаш цветовете директно от Създателя със своите духовни ръце и да рисуваш с тях. Убеден съм, че и този вариант работи!

No comments:

Post a Comment