Sunday, February 15, 2009

Прошката

Прошката е мощно средство за неутрализиране на влиянието на злото.

Да простиш на даден човек злото, което ти е сторил е единствения начин да премахнеш истинското влияние на това зло върху теб. Крайната и абсолютна цел на злото, което ни навестява понякога, е да ни превърне в зли, да ни накара да постъпим и ние зле, да му отвърнем със същото и да пламне враждата. Решавайки да простиш, ти го неутрализираш, обезвреждаш, обезсилваш, обезсмисляш. Ще остане белег, но твоята есенция няма да бъде променена - ще продължиш да си си ти. Да, ще останеш един надраскан диамант, но ще продължиш да си блестящ диамант, а не мътна аморфна маса, в която ще се превърнеш, ако решиш да оставиш всичко и да се бориш със злото. Даже да си получил сериозна повреда на физическо/материално ниво и да има трайни последици, избирайки да простиш ти премахваш връзката, веригата, която придържа нещата в това състояние и материалната реализация започва бавно да се предвижва в ново равновесно и хармонично състояние. Ти си отново свободен да се движиш към своята цел. По нов път, защото си бил отклонен от предишния. Щом имаш цел и си отвързан, винаги има и път към тази цел. Къс или дълъг, прав или извит, път винаги има, за този, който има цел и е избрал да стигне до нея.

Единствения начин злото да ми навреди, е ако му отвърна. Аз съм отговорът. Аз мога да избера дали злото ще ме събори или не. Исус го каза когато говореше за другата буза.

No comments:

Post a Comment